Kelione į Gran Kanariją
Europa

Kelionė į Gran Kanariją – sala su išskirtiniu kraštovaizdžiu

This image has an empty alt attribute; its file name is 1803-1.jpg

Kelionė į Gran Kanariją – trečią pagal dydį Kanarų salą, nustebins išskirtiniu kraštovaizdžiu. Šioje nedidelėje saloje žavi aukšti kalnai, įvairiausių formų kaktusai, dykuma bei balto smėlio paplūdimiai. O kur dar visus metus trunkanti vasara. Karščiausi mėnesiai Gran Kanarijoje yra nuo birželio iki lapkričio. Tačiau žiemą temperatūra paprastai nenukrenta žemiau 20 C, o vasarą nepakyla aukščiau 30 C. Vasarį Gran Kanarijoje vyksta antras didžiausias pasaulyje karnavalas po Rio de Ženeiro, todėl tai irgi puikus metas atostogoms.

Aukščiausia Gran Kanarijos viršūnė Pico de Las Nieves, iškilusi 1949 m virš jūros lygio, sulaiko Sacharos vėjus, todėl pietinė salos dalis išlieka sausa ir šiltesnė. Iš kitos kalno pusės nepraslenka lietaus debesys, todėl šiaurinėje salos dalyje veši augmenija, yra šalčiau ir drėgniau. Saloje daug egzotiškai atrodančių kaktusų, o šiaurinėje dalyje vyrauja tropikų augmenija. Centrinėje salos dalyje stūkso užgesę ugnikalnių krateriai, o kalnų šlaitai apaugę pušynais, kurių spygliai rudenį žemę nudažo raudonai.

This image has an empty alt attribute; its file name is dsc_0109.jpg

Į Gran Kanariją išsiruošėme rugsėjo mėnesį. Susiplanavom devynių dienų atostogas keturiese. Kadangi tiesioginio skrydžio nėra, pasirinkome Ryanair skrydžius Vilnius-Barselona-Gran Kanarija, o atgal grįžome maršrutu Gran Kanarija-Madridas-Vilnius už 233 eur asmeniui į abi puses. Grįžtant atgal laukimo laikas Madride buvo 10 valandų, tad oro uoste praleidome naktį. Šį skrydį pasirinkome dėl mažesnės kainos, nes galima rasti ir su trumpesniu laukimo laiku. Oro uostas buvo visai nedidelis, naktį visos parduotuvės ir kavinės užsidarė, tad likome miegoti ant kėdžių. Tačiau tokių pat turistų buvo ne vienas, laikas geroje kompanijoje neprailgo.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20160914_183637.jpg

Puerto Riko kurortas Gran Kanarijoje

Apsistoti pasirinkome Puerto Riko miestelį, įkurtą ant aukštos kalvos. Užsisakėme trijų žvaigždučių viešbutį Hotel Riosol su labai gražiu atsiveriančiu vaizdu. Dideli balkonai su gultais, erdvūs 45 kv. m. kambariai su mini virtuvėlėmis, miegamuoju ir svetainės zona atitiko kainos ir kokybės santykį. Viešbutyje buvo tikrai skanus ir įvairus maistas, ragavome net ryklio mėsos. Du dideli baseinai aukštai ant kalno, aukštai virš jūros labai gerai nuteikia atostogoms. Iki paplūdimio ir miestelio centro nueiti gana toli. Tačiau mes visas dienas turėjome automobilį, todėl lengvai galėjome pasiekti norimus paplūdimius. O vakarais žaisdavome netoliese įkurtą mini golfą.

Gran Kanarija
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20160914_212234.jpg
Vaizdas iš balkono

Saloje planavome ne tik mėgautis saule prie baseino, bet ir keliauti, todėl iš anksto išsinuomojome mašiną. Dažniausiai automobilį nuomojamės per www.rentalcars.com, nes čia gana nebrangiai galima pasirinkti pilną draudimą be jokių išskaitų, daugelį nuomos kompanijų ir nemokamai priskirti antrą vairuotoją. Atvykę į AVIS nuomos punktą gavome VW Golf.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_1806-1.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_1946.jpg

Rūko uola (Roque Nublo)

Centrinėje salos dalyje tarp kalnų vingiuoja labai gražūs keliai. Ant plikų kalvų pakibę debesys, vienas kitas pakelėje augantis kaktusas ar palmių alėja. Atrodytų giedrą dieną išsiruošėme į Rūko uolą (Roque Nublo). Tai vulkaninė 80 m aukščio, viena didžiausių pasaulyje uola, kurios viršūnė yra 1813 m. aukštyje virš jūros lygio. Nuo uolos apžvalgos aikštelės atsiveria nuostabūs vaizdai į aplinkinius kalnus ir aiškiai matoma Tenerifės sala.

Uola ne veltui vadinama rūko, nes atvykę supratome, kad ji visiškai aptraukta lietaus debesų. Iki uolos takeliu kopti reikia apie 1,5 km (apie 30 min),  per tiek laiko spėjome sušalti, nes kylant aukštyn vėjas vis stiprėjo, ėmė kristi dideli lietaus lašai. Viršūnėje vėjas buvo toks stiprus, kad bijojome eiti prie uolų krašto, kad nenukristume. Dėl rūko apylinkių vaizdo nematėme, tačiau nuotykis buvo labai smagus.

Roque Nublo
Rūko uola

Į Rūko uolą grįžome atostogų pabaigoje, kuomet jau žinojome, kada viršuje būna giedra. Vaizdas užlipus buvo nepalyginimai kitoks. Saulėtą dieną lipti žaliuojančiu pušyno taku yra tikras malonumas. Pasiekus viršų pasigrožėjome Roque Nublo ir šalimais esančia mažesne varlės formos uola. Pamojuojame Teidės ugnikalniui Tenerifės saloje, nes prieš metus stovėjome ant to ugnikalnio ir žvelgėme į Gran Kanarijos salą.

Kelias į Roque Nublo
Gran Kanarija panorama
Rūko uola
This image has an empty alt attribute; its file name is img_1930.jpg

Bandamos krateris (Caldera de Bandama)

Pakeliui aplankome vulkaninį Bandamos kraterį. Šis 1 km skersmens ir 200 m gylio krateris susiformavo išsiveržus labai galingam ugnikalniui prieš beveik 2000 metų. Į jį galima nusileisti žygių takais, tačiau mes pasigrožėjome tik iš viršaus.

Caldera de Bandama
Bandamos krateris
This image has an empty alt attribute; its file name is img_1948.jpg

Maspalomas kopos ir „topless” paplūdimys

Vieną atostogų dieną skyrėme aplankyti Maspalomas kopas ir paplūdimį. 8 km ilgio Maspalomas kopose galima ne tik vaikščioti, važiuoti keturračiais, bet ir joti kupranugariais. Į salos gilumą kopos nusidriekusios 3,5 km, todėl tai mini dykumą, po kurios galima atsigaivinti vandenyno bangose. Kopos nepadarė tokio didelio įspūdžio kaip galėtų kitų šalių turistams, nes labai panašias kopas turime Nidoje, bet pasivaikščioti vis tiek įdomu, tik labai karšta. Net vakarėjant būdavo apie 30 laipsnių šilumos.

Maspalomas kopos

Maspalomas turi ir išskirtinį paplūdimį, nes į krantą muša aukštos, šiltos bangos, į kurias labai smagu šokinėti. O mano kelionės draugai vyrai kasdien norėdavo čia atvažiuoti išsimaudyti, nes paplūdimyje ypač daug „topless“ besideginančių merginų. Be to, prie paplūdimio radome skaniai bei nebrangiai pietus gaminančią kavinukę ant jūros kranto.

Mirador Degollada De La Yegua kalnų kelias

Gran Kanarijoje labai gražūs keliai, todėl tikrai verta turėti automobilį, su kuriuo net be tikslo galima pasivažinėti ir atrasti nuostabių vietų. Vingiuojant kalnų keliais keičiasi ir augmenija – žemiau džiugina palmių alėjos, kylant aukštyn arčiau debesų – švelniais spygliais pasidabinusios Kanarų pušys, nuklojančios žemę rausvais spygliais. Šios pušys užaugina didžiulius, net iki 23 cm ilgio kankorėžius. Keletą tokių kankorėžių paskutinę kelionės dieną įsidėjau į rankinę parsivežti namo. Sėdint lėktuve per kaklą pradėjo lipti vabalas, vėliau dar vienas. Pagalvojau, kaip keista, kad lėktuve yra vabalų. Madrido oro uoste naktį prigulus galvą pasidėjau ant tos pačios rankinės su kankorėžiais. Ir vėl pradėjo lipti vabaliukai. Išsigandusi nušveičiau rankinę ant žemės, o iš ten pasipylė visas būrys tų pačių vabalų. Pasirodo, jie gyveno kankorėžiuose, o aš išsivežiau juos su nameliu. Dabar šią istoriją prisiminus vis dar juokiamės, kad tai yra svarbi priežastis, kodėl negalima gabenti augalų ir kitų gamtos dovanų.

Mirador Degollada De La Yegua

Pinar de Tamadaba – vaizdingas salos kelias

Besivėžindami po salą vaizdingais keliais, kurių vienas vadinamas Pinar de Tamadaba, atradome dar vieną kopimo taką į uolą. Jis buvo be atitvarų ir siauras, todėl bijantiems aukščio nepatiktų. Tačiau mes su vyru užkopėme iki pat viršaus ir kur grožėjomės kalnų panorama. Iš daugelio apžvalgos aikštelių matoma Rūko uola ir aukščiausia salos viršūnė Pico de Las Nieves.

Pinar de Tamadaba

Anden Verde apžvalgos aikštelė

Verta nuvažiuoti iki Anden Verde apžvalgos aikštelės, nes visas kelias iki jos labai vaizdingas.

Delfinai Gran Kanarijoje

Vieną dieną skyrėme pasiplaukiojimui jūra ir delfinų paieškoms. Dviejų aukštų laivu išplaukėme iš savo miestelio Puerto Riko prieplaukos. Delfinų ilgai ieškoti nereikėjo, gana greitai aptikome jų būrį ir galėjome kurį laiką stebėti šokinėjančius aplink laivą.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20160921_115353.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20160918_130034.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20160918_130233.jpg

Paviršinio nardymo mėgėjai Gran Kanarijoje gali rasti gražių koralinių rifų netoli paplūdimių. Saloje gausu nardymo instruktorių, galinčių parodyti vandenyno gelmes. El Cabron jūrų rezervate galima išvysti įvairių rūšių ir spalvų žuvų, paplaukioti su jūrų vėžliais ir rajomis. Todėl dienos išvyką laivais galite pasirinkti pagal savo mėgstamas veiklas.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_1991.jpg

Vakaro pramogai galima nuvykti į Maspalomas mieste esantį didžiausią Kanarų salų atrakcionų parką „Holliday World“. Didelio įspūdžio parkas nepaliko, bet apsukome kelis ratus ant 27 m aukščio apžvalgos rato.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20160918_224717.jpg

Vandens parkas „Aqualand Maspalomas“

Maspalomas įkurtas didelis vandens parkas „Aqualand Maspalomas“. Jame radome daug smagių ir net ektremalių nusileidimų, atpalaiduojantį plaukimą pripučiamais ratais Piratų upe ir kitas vandens pramogas. Parkas įkurtas po atviru dangumi, todėl esant puikiam orui jame praleidome visą dieną. Bilietas kainuoja 32 eur, tačiau galima įsigyti dviejų parkų bilietą už 52 eur. Antrasis parkas – tai Palmitos botanikos ir zoologijos sodas, kuriame vyksta delfinų ir paukščių pasirodymai. Palmitos parke gyvena apie 200 skirtingų paukščių rūšių, įrengtas drugelių namas, akvariumas, orchidėjų namai ir dideli kaktusų sodai. Mes su vyru vykome į vandens parką, o draugai į Palmitos parką. Visi puikiai praleidome dieną, nes parkai verti dėmesio.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20160920_142826.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20160920_142836.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20160920_143157.jpg

Puerto Mogan miestelis

Kadangi visur vykti automobiliu tapo įprasta, iki Puerto Mogan netoliese esančio pakrantės miestelio plaukėme laivu. Įsigijimo bilietus iš savo uosto į abi puses ir išplaukėme pasigrožėti Gran Kanarijos pakrante. Puerto Mogane smagu pasivaikščioti siauromis gatvelėmis, apsodintomis ryškiaspalviai žydinčiais medžiais. Maži tilteliai ir vietinės kavinukės sukuria romantiško pakrantės miestelio įspūdį.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_1998.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20160921_125801.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20160921_130327.jpg

Las Palmas senamiestis

Atostogų metu nepamiršome aplankyti ir Las Palmas sostinėje esančio senovinio Vaguetos rajono, įkurto 15 a. Tai Tai tradicinis ispaniškos architektūros, akmeninių gatvelių ir senovinių pastatų rajonas. Pagrindinis miesto akcentas – Šv. Anos aikštė.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_1978.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_1981.jpg

Jei planuojate kelionę į Gran Kanariją ir mėgstate stebėti žvaigždes, pasidomėkite naktiniais turais dangaus stebėjimui, nes čia ideali vieta. Kanarai nutolę nuo žemyno, todėl matoma itin daug žvaigždžių. Saloje įkurtos observatorijos ir teleskopai, kuriais gali pasinaudoti ir turistai. Mes į tokį turą nenuvykome, tačiau turėtų būti įdomu.