Tailandas savarankiskai
Azija

Tailandas savarankiškai maršrutu Bankokas-Puketas-Krabi

This image has an empty alt attribute; its file name is 20171015_131718.jpg

Aziją pirmąjį kartą aplankėme keliaudami į Tailandą 2017 m. Mintis atostogoms pasirinkti šią šalį gimė visai netikėtai juokaujant su draugais. Užsidegusi nauja idėja apie kelionės kryptį visuomet labai greitai sudėlioju kelionės „rėmus“, įvertinu lankomus objektus ir suskaičiuoju preliminarią sąmatą. Šiek tiek pasidomėjus, Tailando kryptis mums pasirodė pakankamai egzotiška, nebrangi ir žadanti itin gerus įspūdžius. Kadangi Azijoje iki tol dar nebuvome, perskaičiau daugybę straipsnių mėgindama pažinti Tailando kultūrą, papročius ir turistams taikomas taisykles.

Kiekvienos mūsų kelionės plano pirmas žingsnis – lėktuvo bilietai. Nuskristi į Bankoką vienam asmeniui išleidome 502 eur. Skrydžių laikai labai patogūs, nes skrendi naktį ir 7 ryto nusileidi Bankoke, taigi turi visą dieną miesto lankymui ir sutaupai nakvynę viešbutyje.

Bankokas. Šventyklos, China town ir gatvės maistas

Bankokas

Nusileidę oro uoste įsigijome SIM korteles, išsikeitėme šiek tiek valiutos ir su taxi išvažiavome į viešbutį palikti lagaminų. SIM korteles rekomenduoju iš anksto internetu užsisakyti per www.klook.com, taip galima ženkliai sutaupyti. Apie tai plačiau aprašiau įraše apie kelionę po Tailandą 2019 m. Didesnis taxi 4 asmenims su lagaminais iki Bankoko centro kainuoja 500 batų (~15 eur).

Į viešbutį atvykstame anksčiau nei įsiregistravimo laikas, todėl kambarių dar negauname, tad paliekame daiktus registratūroje. Bankoke planuojame aplankyti keletą šventyklų, todėl pasirūpiname, kad apranga būtų tinkama – drabužiai turi dengti kelius ir pečius, vyrams būtinos kojinės.

Visai netoli viešbučio esanti Wat Traimit – Auksinio Budos šventykla garsėja kaip didžiausia Budos statula iš gryno aukso. Maždaug 5 metrų aukščio statula pagaminta 13 amžiuje iš 5,5 tonos gryno aukso. Šventyklos lankymas nemokamas, tačiau norint pamatyti Auksinį Budą reikės įsigyti bilietą už 40 THB. Į visas budistų šventyklas įeiti galima tik be batų. Juos lankytojai palieka prie įėjimo esančiose atvirose lentynose arba tiesiog prie įėjimo ant žemės. Kartais būna daugkartinių batams skirtų maišelių, kuriuose avalynę galite neštis. Tačiau tikrai nepasitaikė, kad batai dingtų, kol lankoma šventykla, nors turistų čia minios. Svarbu nesumaišyti ir pasiimti savo batų porą.

Auksinio Budos šventykla
This image has an empty alt attribute; its file name is img_0015.jpg

Aplink esantis rajonas stebina vietiniu verslu. Viena šalia kitos įsikūrusi eilė parduotuvėlių prekiauja labai neįprastais daiktais – daugiausiai metalo laužu, statybinėmis prekėmis, pasitaiko motorolerių servisų, viena kita kirpykla ar maitinimo kioskas. Tačiau čia panašu higienos taisyklės negalioja. Pardavėja dubenyje ant gatvės maudo vaiką, šalimais dubenyse plauna indus ir viskas pilama ant gatvės.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_0017.jpg

Keliaujame į prieplauką-stotelę, kur laivai plaukdami iš vieno upės kranto į kitą lyg autobusai savo maršrutu perveža keleivius. Tai greitas ir patogus susisiekimo būdas pasiekti prie upės esančius objektus.

Bankoko transportas

Iš laivo išlipame prie Wat Arun – Aušros šventyklos. Tai viena gražiausių Tailando šventyklų, kurios bokštai inkrustuoti spalvingomis porceliano šukėmis. Stačiais laipteliais galima užkopti į centrinį bokštą. Tačiau lipimas aukštyn dar nėra toks iššūkis kaip nusileidimas žemyn, nes laipteliai siauri ir labai statūs. Iš viršaus galima apžvelgti upės pakrantes.

Aušros šventykla Bankoke
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171010_124341.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2122.jpg

Trečioji aplankyta šventykla buvo Wat Pho – Gulinčio Budos šventykla. Ji garsėja didžiule auksu padengta 46 metrų ilgio gulinčio Budos statula. Taip pat čia saugoma daugiausiai Budos statulų visame Tailande. Sakoma, kad Wat Pho šventykloje gimė tradicinis tajų masažas. Šis išskirtinių pastatų kompleksas buvo pirmasis universitetas, kur iki šiol veikia viena geriausių masažo mokyklų, todėl Wat Pho galite susiplanuoti valandėlę ir tikram, kokybiškam tailandiečių masažui. Komplekso lankymo kaina 100 THB (~3 eur).

Gulinčio Budos šventykla Bankoke
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2174-1.jpg
Gulinčio Budos šventykla
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2153.jpg

Vakare aplankėme China Town – kinų kvartalą. Kadangi tai buvo šeštadienis, kvartale buvo daug prekybininkų prieskoniais, saldainiais ir suvenyrais. Vėliau kiek teko lankytis šiose gatvėse darbo dienomis, tiek šurmulio nematėme, dirbdavo mažiau parduotuvėlių. Kinų kvartale pirmą kartą išbandėme gatvės maistą ir labai skaniai pavalgėme. Atrodytų, kad valgau makaronus ir užsigeriu šaltibarščiais, tačiau skonis yra kur kas geresnis nei toks derinys. Tradiciniai tailandietiški ryžių makaronai su vištiena ir anakardžiais yra klasika, o egzotiškų vaisių kokteiliai yra tai, ko labiausiai pasiilgstu iš Tailando. Žinoma, reikia numoti ranka į tai, kad maistas gaminamas tiesiog gatvėje ant mini virtuvėlės su ratais, kurią prekeivis kasdien atsistumia. Čia nėra kriauklės, rankos ir indai plaunami tiesiog „baleikose“, o nuoplovos pilamos į lietaus nuotėkas. Todėl lanksto gigantiški tarakonai, o kartais ir kvapas ne pats maloniausias. Bet maistas skanus ir jo būtina paragauti keliaujant Azijoje. Galbūt mums ir pasisekė, bet valgant tokį maistą neteko apsinuodyti.

China Town Bankokas
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171010_195031.jpg

Bankoke praleidžiame tik vieną dieną, planuojame sugrįžti pusdieniui dar paskutinę atostogų dieną. Tačiau Tailando sostinėje keliaujame ir po dviejų metų, tad apie kitas įspūdingas lankytinas vietas skaitykite čia.

Puketo paplūdimiai ir naktinės linksmybės

This image has an empty alt attribute; its file name is img_2194.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2195.jpg

Ryte išskrendame į Puketą, kur apsistosime Patong byče. Pirmą kartą lankantis Tailande norisi pamatyti jo naktinį gyvenimą, Ping pong striptizo šou ir kitas neįprastas linksmybes. O antros kelionės į Tailandą metu jau pasirinkome Kata byčą dėl ramesnės aplinkos ir gražesnio paplūdimio, nes Patongo naktinį gyvenimą jau buvome matę.

Puketas

Kiekvieną vakarą centrinėje gatvėje naktinis gyvenimas tiesiog verda. Dešimtys merginų ir vaikinų kviečia į Ping Pong striptizo šou. Neatsispyrėme pasižiūrėti ir mes. Jame išvydome tai, ko tikrai nebuvome matę. Apie šį šou gali pasakyti, kad vieni pasirodymai yra gražūs ir seksualūs, kiti keliantys pasišlykštėjimą. Bet tikrai verta tai pamatyti bent kartą gyvenime, nes vėliau tikrai diskutuosite, kaip tai įmanoma atlikti. Moterys iš tarpkojo pasirodymų metu traukia gyvas pelytes, vinis ir kitokius daiktus, vyrai „trečia koja” mušinėja kamuolį, o jaunuolių pora atvirai mylisi scenoje. Įprastas striptizas čia būtų per daug nuobodus. Tai riebiu S ženklu pažymėta pramoga. Į tokius šou įėjimas nemokamas, tačiau privaloma įsigyti bent vieną gėrimą, kurio kaina nuo 30 eur. Atviruose gatvės baruose ir klubuose šėlsta jaunimas, šoka go-go šokėjos, vyksta karaokė ir kitos linksmybės. Šalimais paplūdimys, todėl galima išeiti atsipūsti ir pabraidyti jūros bangoje.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171011_223044.jpg

Patonge vakarieniauti dažniausiai einame į naktinį maisto turgų. Jame randame daug skirtingas virtuves gaminančius kioskelius, todėl kiekvieną vakarą galime paragauti vis naujų patiekalų ir pigiai pavalgyti.

Netoliese įsikūręs ir jūros gėrybių turgus, kur daugybė įvairiausių žuvų, vandens gyvačių, varlių ir kitokių skanėstų. Deja, mes jūros gėrybių nevalgome, todėl čia užėjome pasivaikščioti tik pramogai. Pirmajame aukšte klientai išsirinkę jūros gėrybę keliauja į antrą aukštą, kur pasirinktos virtuvės šefas paruošia patiekalą. Čia įsikūrę daug kioskelių, iš kurių galima rinkti, kas pagamins.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171013_183519.jpg

Add block

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171013_183542.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_0266.jpg

Beždžionių kalnas

Patonge apsistojome Deewana Plaza Phuket ir kadangi labai patiko, rekomenduojame kitiems. Mums ne itin pasisekė kelias dienas su oru. Pirmą dieną atvykę apžiūrėjome apylinkes, o sekančią dieną planavome užsisakyti dienos turą. Bet iki pietų lijo, todėl išnaudodami laiką prekybos centre įsigijome šiek tiek lauktuvių. Man labiausiai patinkančios lauktuvės iš Tailando – šilko ir kašmyro šalikai. Jie kainuoja vos 2-5 eur, tačiau yra labai malonūs, šilti ir puikiai nešiojasi.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_0272.jpg

Po pietų nuvykome iki beždžionių kalno. Tuk-tuk automobilis kaip ir daugelis kitų, turėjo daug garso ir šviesų. Tad galėjome leisti muziką iš youtube ir lėkti su „Juoda orchidėja“, „Margarita“ ir kitomis lietuviškos estrados dainomis. Atsivežėme bananų, todėl sulaukėme daug beždžionėlių, kurios tiesiog užsliuogia kojomis ir įlenda į kišenę išsitraukti skanėsto. Reikia būti atidiems, nes dėl didelio turistų srauto jos žmonių nebebijo, todėl gali susidomėti telefonu, papuošalais ar kitais jūsų daiktais. Man, beždžionių mylėtojai, tai buvo labai gera pramoga, nes pamatėme daug mažų beždžioniukų. Rašoma, kad čia gyvena apie 500 beždžionių. Nuo apžvalgos aikštelės atsiveria ir graži apylinkių panorama.

Beždžionių kalnas
Beždžionių kalnas Pukete
Beždžionių kalnas Tailande
This image has an empty alt attribute; its file name is img_0106.jpg

Vakare užsisakėme kelionę sekančiai dienai į James Bond salą (Koh Tapu). Iš anksto buvome pasidomėje, kad vieni geriausių atsiliepimų yra apie Phuket SRC Travel dienos turų organizatorius. Jie įsikūrę Patonge, todėl pirkdami tiesiogiai keturiems asmenims gavome nuolaidą ir asmeniui sumokėjome 1600 THB (~47,50 eur). Turu tikrai nenusivylėme, darbuotojai paslaugūs, laivas tvarkingas, gerai organizuota.

James Bond sala

Ryte iš viešbučio paėmęs vairuotojas nuvežė į privačią prieplauką, iš kurios išplaukėme greitaeigiu kateriu. Pirma stotelė buvo prie Hong salos. Čia kiekviena pora išsilaipino į baidarę su vairuotoju, kuris plukdė po įlanką ir pasakojo apie supančią gamtą. Virš žalio vandens iškilusios aukštos miškai apaugusios uolos, o jose gyvena beždžionės. Vandenyje plaukioja didžiulės nenuodingos medūzos. Akmeninės salos slepia ir keletą tamsių urvų, į kuriuos galima įplaukti apsižvalgyti. Aktyvesni vairuotojai apiplaukia ir įlankos centre iškilusią Hong uolą, labai panašią į James Bond.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_2232.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171013_105117.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171013_105138.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171013_110001.jpg

Po vaizdingo pasiplaukiojimo baidarėmės grįžtame į laivą ir plaukiame iki Ice cream (Ledų) urvo. Jame apžiūrime ledų formos stalaktitus ir stalagmitus. Urvas gana didelis, galime savarankiškai apsidairyti tamsioje erdvėje.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_0222.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171013_113344.jpg

Ir galiausiai plaukiame iki žymiausio objekto – James Bond salos. Prieplaukoje įsikūrę suvenyrų prekiautojai. Trumpas pasivaikščiojimas ir pasiekiame paplūdimį su žymiąja agento 007 uola. Turistų labai daug, todėl ilgai čia neužtrunkame. Radę progą nusifotografuoti, grįžtame į laivą ir plaukiame į Ko Panyi žvejų kaimelį pietauti.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_2267.jpg
James Bond sala

Ko Panyi žvejų kaimelis pastatytas ant vandens dviejų indonezijos žvejų 18 a. pabaigoje. Musulmoniškas kaimelis ant polių turi mokyklą, vietinį turgų ir netgi futbolo aikštelę, suręstą iš senų žvejybinių plaustų ir medžių atraižų. Ko panyi jaunimo komanda net šešis kartus tapo Pietų Tailando čempionato nugalėtojais. Šiuo metu miestelyje gyvena 360 šeimų, beveik 1700 žmonių, kilusių iš dviejų jūrininkų kaimelio įkūrėjų. Šie malonūs gyventojai paruošė mums pietus, o vėliau turėjome šiek tiek laiko pasivaikščioti po jų kaimelį ant vandens. Grįžtant į Patongą pradėjo stipriai lyti, todėl nebeturėjome progos sustoti maudynėms Naka saloje. Net ir esant apsinaukusiai dienai vėliau su stipriu lietumi išvyka labai patiko.

Ko Panyi žvejų kaimelis
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2294-1.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2291.jpg

Phi Phi sala ir Krabi regionas

Kelių dienų poilsis Pukete baigėsi. Toliau esame suplanavę keliauti į Krabi regioną, apie kurį paprastai būna patys geriausi turistų atsiliepimai. Pirmiausia plaukiame į Phi Phi salą. Ryte 8:30 val. iš anksto užsakytas vairuotojas paima mus iš viešbučio ir nuveža į keltų prieplauką. Per 2 valandas besigrožėdami salų vaizdais pasiekiame Phi Phi salą. Laivas patogus, dviejų aukštų – apatiniame kėdės, kur keleiviai plepa arba žiūri TV, o viršutiniame atvirame denyje poilsiauja saulės mėgėjai. Įdomu, kad daug keliaujančių su lagaminais, tačiau vietos juos sudėti nėra, todėl lagaminai kraunami į didžiulę krūvą viršutiniame denyje ir virvėmis surišami, kad neiškristų. Labiau pasiseka, kai lagaminas ne krūvos apačioje. Tačiau tai tikrai nepadarė kelionės mažiau žavingos, keliaučiau ir dar kartą, nes tai žymiai geriau nei skristi lėktuvu. Ne tik deginiesi, dairaisi į jūrą ir salas, bet svarbiausia – aplankai Phi Phi salą už juokingai mažą kainą.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171015_104132.jpg
Phi Phi sala

Prieplaukoje už kelis eurus paliekame lagaminus saugojimui ir einame apžiūrėti salos. Turime 5 laisvas valandas, todėl pirmiausiai atsigaiviname maudynėmis paplūdimyje.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171015_122152.jpg

Ir iš čia sekdami ženklus patraukiame kopti į apžvalgos aikšteles. Atstumas apie 500 m, tačiau reikia lipti stačiais laipteliais, kopti į kalną tvyrant pietų karščiui. Taupydami vandens atsargas pasiekiame pirmą apžvalgos aikštelę, tačiau čia vaizdas tikrai ne toks pasakiškas kaip iš antrosios aukštesnės aikštelės, tą žinome iš anksčiau matytų nuotraukų.

Phi Phi sala

Sukaupiame jėgas ir pasiekiame viršutinę aikštelę. Čia save apdovanojame šaltais vaisių kokteiliais vos už 1,50 eur, kurių vos nepavogė beždžionė, kai trumpam palikau be priežiūros. Nuo apžvalgos terasos atsiveria ypatingas salos vaizdas – matosi du paplūdimiai ir salos kalnai. Po sunkaus kopimo malonu tiesiog pasėdėti ant terasos krašto nuleistomis kojomis ir pasigėrėti tokiu gražiu gamtos vaizdu.

Nusileidžiame į miestelį papietauti ir apžiūrėti suvenyrų kioskelius. 17 val. vėl lipame į laivą, kuris mus nuplukdo į Krabi regione esantį kurortą Ao Nang.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171015_143312.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2392.jpg

Visos dienos pervežimai kainavo vos 22 eur asmeniui. Prieplaukoje tuk tuk mašinų rasti nepavyksta, todėl išbandome egzotišką transportą – prie motorolerio pritvirtintas kabinas. Sunkiai telpame su lagaminais, tačiau smagu ir atstumas iki viešbučio nedidelis. Apsistojame Blue Sotel viešbutyje, kurį taip pat rekomenduojame kaip tvarkingą ir jaukų.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171015_171858.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171015_173918.jpg

Railay paplūdimys – vienas gražiausių pasaulyje

Šios dienos turas prasideda nuo Phra Nang ir Railay paplūdimių lankymo. Tai vieni gražiausių pasaulio paplūdymių, pasiekiami tik laiveliu dėl didelių uolų, atkirtusių jį nuo susisiekimo žemynu. Jūra čia nuostabi – įbridus nesinori išlipti iš vandens. Pasivaikštome po paplūdymius ir užsukame į Phranang paplūdimyje esantį urvą. Jame meldžiantys vaisingumo ir klestėjimo dievams aukoja iš medžio išdrožtus falus ir gėles.

Railay paplūdimys
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2450.jpg

Vėliau nuplaukiame į Poda salą, kurios paplūdimyje iškilusi uola. Šalimais atitverta teritorija maudynėms, nes bangos gana didelės ir traukia į jūrą. Norintys gauna paviršinio nardymo kaukes stebėti žuvytes nuo kranto.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171016_104512.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171016_120435.jpg

Trečioji turo metu aplankyta Tup sala gražiausia – tarp dviejų salelių atoslūgio metu atsiranda smėlio takas. Juo galima pasiekti kitą negyvenamą salą. Maudomės smėlio juosta padalintoje, skaidrioje it krištolas jūroje, o vaikščiodami trumpam atsiradusiu smėlio taku randame daug gražių koralų. Juos griežtai draudžiama išvežti iš šalies. Tačiau tuo metu to nežinojau ir susigundžiau įsimesti kelis atskilusius gabalėlius. Visgi patikroje neužkliuvau ir iki šiol džiaugiuosi priderinusi juos į sukulentų oazes.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171016_130529.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2485.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2490.jpg

Tarp salų sutinkame labai piktas beždžiones, kurios užpuola turistę. Ji nešasi maišelį, o beždžionės linkusios pulti ir atimti maišelius tikėdamos, kad čia gali rasti maisto. Aplink susirinkę žiūrovai nedrįsta atimti maišelio su kosmetikos priemonėmis, kol beždžionės pačios nepasitraukia.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_2500.jpg

Pramoginis dienos turas su drambliais

Šį rytą iškeliaujame į naujas patirtis – artimą pažintį su drambliais, kalnų upės raftingą, pasivažinėjimą keturračiais džiunglėse ir maudynes krioklyje. Atviroje pikapo bagažinėje keliauja individualiai tik mūsų ketveriukė. Turas kainavo apie 40 eur asmeniui su pietumis. Pirmoji stotelė – beždžionių šventykla. Čia esančioje oloje įsikūrusios beždžionės, bet labai išlepusios. Turistų vaišinamos bananais jų nebeima arba mėto žiūrovams atgal. Beždžionių labai daug, pastebime ir su mažais beždžioniukais, kurie ypač mieli. Pusvalandį pasifotografuojame ir keliaujame į dramblių prieglaudą.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_2561.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2502.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2516.jpg

Pirmos kelionės metu į Aziją dar buvome naivūs turistai, kurie norėjome išbandyti visas populiariausias pramogas, tarp jų ir jodinėjimą drambliais. Nepagalvojome, kokį smurtą gali patirti drambliai, kol ištreniruojami saugiai elgtis su žmonėmis. Nuo pakylos užlipame ant mums paskirtų dramblių ir upelio vaga keliaujame pasivaikščioti. Sėdint ant dramblių pasidaro gėda ir be galo gaila gyvūnų, nes matome kirstukais iškapotą odą prie uodegos ir ant kaktos. O prižiūrėtojas, sėdintis ant dramblio galvos, rankoje laiko metalinį kablį, skirtą sutramdyti dramblį. Tad šia pramoga pasidžiaugti nepavyko dėl labai dviprasmiškų jausmų. Viena vertus Lietuvoje mes jodinėjame arklius, kita vertus dramblys yra laukinis gyvūnas.

Jodinėjimas ant dramblių
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2572.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2575.jpg

Aplink labai gražios džiunglės ir upės kriokliukai. Nulipę nuo didžiųjų gyvūnų juos pavaišiname bananais, paglostome straublius ir atsisveikiname su pažadu daugiau nejoti. Sekantį kartą sugrįžę į Tailandą rinkomės dramblių prieglaudą, kur jie neskriaudžiami. Čia dramblius maitinome ir maudėme.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171017_124033.jpg

Vėliau sustojame prie krioklio atsigaivinti. Kadangi iš kompanijos esu vienintelė su maudymosi kostiumėliu, neatsispiriu progai palysti po gaiviu krioklio vandeniu. Apačioje susidaręs ežeriukas pilnas žuvų, todėl negali nei akimirkai stovėti vietoje, nes ima baksnoti kojas.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_0391.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_0394.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_0395.jpg

Sekanti pramoga ture – pasivažinėjimas keturračiais po laukus ir miškus. Kiekvienas gauname po šalmą ir purvu nutaškytą keturratį. Išsirikiuojame vorele ir pajudame. Neturime daug laisvės pasireikšti, nes važiuojame vienas paskui kitą, o panašu, kad ne visi turistai apskritai moka vairuoti transporto priemones. Visgi buvo labai smagu, ypač nusileisti nuo kalno, pervažiuoti per upelį, purvą bei užkilti į kalną. Vieniems tai padaryti pavyko tik iš kelių kartų, kiti įsibėgėję nepabūgo ir nestoję pralėkė visas kliūtis. Tailandiečiai man pralekiant purvu laikė iškėlę nykščius už drąsą, nes keturratį valdžiau pirmą kartą.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_2584.jpg

Atvykstame į paskutinę pramogą – raftingą kalnų upe. Visoms turistų grupėms paskiriami du plaustų vairuotojai ir valtis. Mes gauname du jaunus berniukus. Vienas jų, sėdintis priekyje, nuolat persisveria per valties priekį ir galva paneria į bangas, taško praplaukiančius šalimais ir galiausiai išverčia kolegą į vandenį. Toks šou atrodo gana įspūdingai, nes upė labai akmenuota ir visi stebimės, kaip puikiai jis pažįsta upę, kad neatsitrenkia į didelius akmenis. Tai prideda papildomo žavesio plaukimui, nors upė smagi bei labai srauni. Tvirtai laikėmės šokdami per akmenis ir upės slenksčius.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171017_132438.jpg

Vakare kupini įspūdžių ir išbandę tiek naujų pramogų grįžtame į viešbutį poilsiui. Sekančią dieną esame užsisakę paviršinio nardymo turą.

Paviršinis nardymas Tailande

Į turą išvykstame su labai šauniu, patyrusiu nardytoju. Sėdame į ilgauodegę valtį ir plaukiame į Railay paplūdimį. Čia valandėlę pasimaudome, papietaujame ir plaukiame prie negyvenamų salų į ryklių neršimo vietą. Tiesą sakant, tai maloniai nenuteikė. Nors gidas ir žadėjo, kad rykliai žmonių nepuola, nes yra mažo dydžio, tačiau vis tiek reikėtų prie jų arti neplaukti. Kol plaukėme iki nardymo vietos, išgirdome istoriją, kaip mūsų gidas cunamio metu 2004 m. su turistais buvo įplaukęs į urvą su turistais ir tai išgelbėjo jiems gyvybes. Urvas buvo po atviru dangumi apsuptas aukštų uolų, todėl priplūdęs vanduo juos tik iškėlė į viršų ir uolos apsaugojo nuo naikinančios cunamio jėgos. Pasirodo, net apie 70 proc. tailandienčių nemoka plaukti, nors dauguma jų gyvena prie vandens. Todėl labai daug žmonių cunamio metu paskendo.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_20171018_110430.jpg

Laivas netoli negyvenamų salų išmeta inkarą ir visi vienas paskui kitą šoka į vandenį. Aš šiek tiek bijau gylio, todėl nusileidžiu į vandenį laipteliais. Ir iš karto papuolu į nemažas bangas. Plaukiu iš visų jėgų, bet atrodo, kad stoviu vietoje ir niekaip neįveikiu mažo atstumo iki uolų. Vyras bando man pagelbėti, tad kartu šiaip ne taip pasiekiame tarpeklį tarp uolų, kur bangos pradingsta ir galime pasivyti kitus. Vėliau ir kiti pasakojo, kad nuplaukti atviroje jūroje iki tarpeklio buvo labai sunku. Gerai, kad buvome su liemenėmis, bet ląstai būtų labai pravertę. Po šio karto paviršinio nardymo turus labiau renkamės tuos, kurie turi ląstus.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_2623.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2635.jpg
Paviršinis nardymas Tailande

Kai tarp uolų išplaukiame į įlanką, galime mėgautis jūros dugno vaizdais. Čia gerokai giliau nei nardėme anksčiau, todėl reikia laikytis arčiau uolų. Stebime spalvingas žuvis, jūros žvaigždes ir koralus. Kažkas iš grupės netoliese pamato rykliuką. Po kelių valandų plaukiojimo grįžtame į krantą. Tai buvo paskutinė mūsų diena Krabyje. Visas dienas praleidome puikiuose turuose.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_2589.jpg
Ao Nang prieplauka
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2648.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2649.jpg

Ao Nang paplūdymio vanduo dieną labai stipriai nusenka, todėl norint išsimaudyti reikia labai toli eiti. Naktį vanduo sugrįžta iki pat promenados. Vakarais pagrindinėje gatvėje gausu turistinių parduotuvėlių, kuriose galima apsipirkti suvenyrų ir drabužių. Naktinis gyvenimas čia ramesnis nei Patonge, tačiau vakare išgerti kokteilį tikrai galima rasti šaunių vietų.

Lauktuvės iš Tailando

Po pietų išskrendame į Bankoką, nes mūsų kelionė artėja į pabaigą. Įsikūrę viešbutyje vakare dar kartą aplankome China town kvartalą, kur nuperkame paskutines lauktuves. Be šilko ir kašmyro šalikų artimiesiems perkame egzotiškai atrodančias arbatas – mėlyna butterfly pea flower ir lyg svarainiai atrodančius bael fruit griežinėlius. Taip pat rankų darbo saldainių. Vakarui buvome suplanavę pasikelti į kurį nors dangoraižio barą. Nusprendžiame aplankyti kinų kvartale esantį Grand China Hotel, kur 25 aukšte įkurta kavinė. Čia lyg televizijos bokšte kavinė sukasi ratu ir galima apžvelgti visą Bankoko panoramą. Kokteiliai skanūs ir palyginus su kitais „sky“ barais nebrangūs, vos 5-7 eurai.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_0460.jpg

Stiklinė apžvalgos aikštelė Bankoke

Antrų atostogų Taidande metu pakilome į Mahanakhon Skywalk apžvalgos aikštelę, kur vaizdas išties žadą atimantis. Verta pakilti vakarop, pradedant tempti, kad pamatyti miestą ir dienos šviesoje, ir įsižiebus tūkstančiams šviesų. O kur dar galimybė užlipti ant stiklinės apžvalgos aikštelės 72 aukšte virš visų miesto dangoraižių. Puikus būdas pasitikrinti, ar stipriai bijome aukščio.

Bankoko zoologijos sodas

Iki skrydžio namo turime dar visą pilną dieną. Lagaminus paliekame registratūroje ir keliaujame į Bankoko zoologijos sodą. Taksi vairuotojas pasitaikė labai nuovokus ir paleidžia mus keli šimtai metrų nuo zoologijos sodo, kad pakeliui galėtume apžiūrėti Karaliau rezidenciją. Įsigijame bilietus į zoologijos sodą, kurių kaina 1000 THB (28 eur). Diena labai karšta ir tvanki, įdienojus karštis mieste sunkiau pakeliamas nei paplūdimiuose. Iš lėto apeiname zoologijos sodą, papuolame į akrobatų iš Afrikos pasirodymą, pamaitiname begemotus.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_2660.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2674.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is img_2696.jpg

Vėliau nuvykstame į milžinišką aštuonių aukštų prekybos centrą MBK Center su 2000 parduotuvių. Jame dar šiek tiek apsiperkame, pavalgome ir vėliau pasiėmę lagaminus iš viešbučio vykstame į oro uostą.

This image has an empty alt attribute; its file name is img_0490.jpg

Ši kelionė buvo labai įspūdinga ir paliko pačius geriausius prisiminimus. Tailandas mus taip sužavėjo, kad po dviejų metų mes skridome dar kartą atostogauti, nors paprastai į tą pačią šalį antrą kartą negrįžtame. Tailande dar buvo likę tiek nuostabių vietų, kurių nespėjome pamatyti, kad neatsispyrėme antrai kelionei.

Įskaičiavus visas išlaidas, kelionė dviese kainavo 2700 eur. Gyvenome 4 žvaigždžių viešbučiuose su pusryčiais, pietus ir vakariene rinkomės kavinėse, maisto turguose, retkarčiais valgėme gatvės maistą. Kiekvieną dieną keliavome ir pažinome šalį, aplankėme daug salų.

Jeigu norite ir Jūs susiplanuoti panašią kelionę, įsigykite Tailando planuoklį. Jame išsamiai aprašome, kaip planuoti kelionę, kur įsigyti bilietus ir dienos turus, kad liktumėte maksimaliai patenkinti ir sutaupytumėte net iki 50% nei keliaujant su kelionių agentūromis. Turint tokį kelionės planuoklį nereikės ilgų vakarų leisti ieškant informacijos. Kelionę, apie kurią perskaitėte ką tik, bus paprasta įgyvendinti ir Jums.